Anmälan stänger 1/5 kl. 12:00
Anmälan stänger 3/5 kl.12:00
Anmälan stänger 3/5 kl.12:00
10:00 - Incheckningen öppnar
12:00 - Första start tävlingsklass
13:25 - Prisutdelning Tävlingsklass
13:40 - Första start Run For Fun
Starttider hittar du i startlistan. Du ska vara på plats vid starten 10 minuter innan din start!
Collect your startkit ay the check-in at the event area at least 45 minutes before your start. The check in opens at 10:00 am on saturday.
Say your name and start number at check-in.
Run For Fun 4K uppger endast namn.
Competitors collect their startkit* at least 45 minutes before their start.
*Competition class: 1 timing chip, 3 green and 1 orange wristband.
Run for fun 8K: 1 timing chip
Run for fun 4K: 1 wristband.
Toaletter finns inne i Saab Arena på eventområdet.
Dusch och omklädningsrum finns i Saab Arena på eventområdet.
The bagdrop will be in Saab Arena. Open 10:00 am to 6:00 pm.
We don't take responsible for your personal belongings.
Det kommer finnas möjlighet att köpa mat och dryck från food trucks på eventområdet utanför Saab Arena.
We recommend taking the train or the bus to The Obstacle Run. Visit Östgötatrafiken to plan your trip!
Det finns begränsat antal parkeringsplatser i anslutning till eventområdet. Vi rekommenderar samåkning, kollektivtrafik eller cykel.
Här hittar du karta med parkeringar!
Sjukvårdare finns utmed banan samt vid eventområdet. Kontakta närmsta funktionär om du fått en skada som gör att du inte kan fullfölja loppet eller behöver hjälp med sjukvård.
The course will be marked with yellow-black band, signs and arrows.
The results will be published right after the race, at the top of this page and in the menu to the right.
Det kommer finnas en vätskestation efter ca 5 km. Deltagarna erbjuds då både vatten och sportdryck från Umara.
Det kommer även finnas vätska vid mål.
We have general rules that apply to all runners. If you’re running in the competitive class, there are additional rules to consider. For those participating in Run for Fun, there are some specific rules that apply. The family run also has a few rules that are specific to that race. It's the participants responsibility to read the rules!
After crossing the finish line, you’ll have the opportunity to take great photos before leaving the finish area.
All photos from the race will be published on our Facebooksida.
Starttiderna släpps några dagar innan loppet och publiceras då i startlistan.
Första start är kl 12:00 för Tävlingsklassen, med de högst rankade kvinnorna och männen i först. Därefter släpper vi iväg startgrupperna med några minuters mellanrum.
Första start för Run For Fun är kl.13:45. Starttiderna här tilldelas generellt efter anmälningsordning men vissa justeringar kommer att göras så att startande med samma lag- eller företagstillhörighet startar tillsammans.
For competition class the start times are based on ranking. You find your ranking-id here! If you have never raced a sanctioned OCR-race before, you don't have a ranking-id.
After your first sanctioned OCR-race, you will be given a ranking-id, if you are a member of a team connected to the Swedish Athletics Federation.
Ditt startbevis hämtar du ut minst 45 minuter innan din start vid incheckningen i Saab Arena.
Tävlingsklass och Run For Fun 8K uppger namn och startnummer (BIB). Run For Fun 4K uppger namn och 4K.
Nej, varje deltagare hämtar ut sitt startkit vid incheckningen själv.
I största möjliga mån tillgodoser vi önskemål om byte av starttid. Kontakta oss på info@theobstaclerun.se så hjälper vi dig.
Yes, send an email with all the information required at registration, to info@theobstaclerun.se no later than two weeks before the race.
No, registrations are purchased online.
Everyone with the same team- or company name will start together. Remember to spell the name exactly the same!
If you want to add or change team-name, please send an email to info@theobstaclerun.se with information, and we will help you with the change.
The sooner you contact us for changes, the better chance that we have time to help you.
Yes, you will receive a receipt along with the confirmation of your registration, which you can submit to your employer.
Du kan även anmäla dig via Epassi om ni har friskvården genom dem. Betala bara anmälningsavgiften därigenom, så får du sedan ett anmälningsformulär via mail att fylla i.