*Priset höjs den 1 april
*Priset höjs den 1 april
*Priset höjs den 1 april
10.00 - Incheckningen öppnar
12.00 - Första start tävlingsklass
13.30 - Prisutdelning tävlingsklass
13.45 - Första start run for fun
Du hämtar ut ditt startkit vid incheckningen på eventområdet. Incheckningen öppnar kl.10.00 på lördagen.
Uppge namn och startnummer vid incheckningen.
Alla deltagare ska hämta ut sitt startkit i god tid före sin start. För deltagare i tävlingsklass innehåller startkitet: 3 gröna armband, 1 orange armband och 1 tidschip. För deltagare i Run for fun 8K innehåller startkitet: 1 tidschip
Toaletter finns på eventområdet. Karta publiceras längre fram.
Information om dusch och omklädningsrum kommer längre fram.
Information om väskförvaring kommer längre fram.
Information om mat och dryck i samband med The Obstacle Run kommer längre fram.
Ta gärna tåget eller bussen till The Obstacle Run! Eftersom loppet arrangeras i centrala Linköping, finns det gott om kollektivtrafikresor. Besök Östgötatrafiken för att planera din resa!
Information om parkering kommer längre fram.
Sjukvårdare finns utmed banan samt vid eventområdet. Kontakta närmaste funktionär om du fått en skada som gör att du inte kan fullfölja loppet eller behöver hjälp med sjukvård.
Banan kommer att markeras med hjälp av gul-svarta band samt skyltar med pilar.
Resultaten publiceras efter loppet, högst upp på denna sida samt i menyn till höger.
Information om vätskestationer kommer längre fram.
Vi har allmänna regler som berör samtliga löpare. Springer du i tävlingsklass så finns det ytterligare regler att ta hänsyn till.
Springer du Run for fun så finns det några specifika regler som gäller.
Även familjeloppet har ett par regler som bara gäller för det loppet.
Det är varje deltagares ansvar att läsa igenom reglerna!
Efter målgång finns det möjlighet att ta schyssta bilder innan du lämnar målområdet.
Alla bilder från loppet publiceras på vår Facebooksida.
Startlistorna med starttider släpps några dagar innan loppet. Den första starten går kl 12.00 och där startar de högst rankade kvinnorna och männen i tävlingsklassen. Därefter släpper vi iväg startgrupperna med några minuters mellanrum för att undvika för långa köer på hinder.
Vi kommer att ha en paus på ca.45 minuter innan första start för Run for fun, preliminärt kl.13.45. I Run for fun startar man generellt efter anmälningsordning men vissa justeringar kommer att göras så att startande med samma lag- eller företagstillhörighet startar tillsammans.
För tävlingsklass bestäms starttider efter ranking-id.
Du hittar ditt ranking-id här! Har du inte sprungit något sanktionerat OCR-lopp tidigare så har du inget ranking-id.
Efter att du genomfört ett sanktionerat OCR-lopp och tävlar för en förening ansluten till Svenska Friidrottsförbundet blir du tilldelad ett ranking-id och kommer med i rankinglistan.
Ditt startbevis hämtar du ut i god tid innan din start vid incheckningen som du finner på eventområdet. Mer information kommer längre fram.
Nej. varje deltagare behöver hämta ut sitt tidtagningschip vid incheckningen själv.
Ja, kontakta oss på info@theobstaclerun.se så hjälper vi dig.
Ja, maila alla uppgifter (som krävs vid anmälan) på den som ska ta över din plats till info@theobstaclerun.se senast två veckor före loppet. Senare inkomna förfrågningar kan inte garanteras att de hinner administreras.
Nej, startplats köps via hemsidan.
Alla som har angett samma lag- eller företagsnamn startar automatiskt i samma startgrupp. Här är viktigt att lagnamnet är stavat på exakt samma sätt.
Vet du redan nu att du inte har gjort det men vill lägga till eller byta lagnamn vänligen maila info@theobstaclerun.se och berätta vilket lagnamn du önskar så kan vi hjälpa till med det.
När startgrupperna släpps kan vi i mån av tid hjälpa till med byten mellan startgrupper. Ju tidigare ni mailar in era önskemål desto större chans har ni att vi hinner hjälpa er.
Ja. Vill ni ha kvitton för att lämna in till er arbetsgivare kan ni maila oss och be om det.
Du kan även anmäla dig via Epassi om ni har friskvården genom dem. Betala bara anmälningsavgiften därigenom, så får du sedan ett anmälningsformulär via mail att fylla i.