Anmälan stänger 1/5 kl. 12:00
Anmälan stänger 3/5 kl.12:00
Anmälan stänger 3/5 kl.12:00
10:00 - Incheckningen öppnar
12:00 - Första start tävlingsklass
13:25 - Prisutdelning Tävlingsklass
13:40 - Första start Run For Fun
Starttider hittar du i startlistan. Du ska vara på plats vid starten 10 minuter innan din start!
Du hämtar ut ditt startkit vid incheckningen på eventområdet senast 45 minuter innan din start. Incheckningen öppnar kl.10.00 på lördagen.
Uppge namn och startnummer vid incheckningen.
Run For Fun 4K uppger endast namn.
Alla deltagare ska hämta ut sitt startkit* senast 45 minuter före sin start.
*Tävlingsklasss: 1 tidschip, 3 gröna och 1 orange armband
Run for fun 8K: 1 tidschip
Run for fun 4K: 1 armband
Toaletter finns inne i Saab Arena på eventområdet.
Dusch och omklädningsrum finns i Saab Arena på eventområdet.
I Saab Arena kommer det att finnas möjlighet att lämna in sin väska. Öppet kl 10:00-18:00.
Vi ansvarar inte för värdesaker.
Det kommer finnas möjlighet att köpa mat och dryck från food trucks på eventområdet utanför Saab Arena.
Ta gärna tåget eller bussen till The Obstacle Run! Eftersom loppet arrangeras i centrala Linköping, finns det gott om kollektivtrafikresor. Besök Östgötatrafiken för att planera din resa!
Det finns begränsat antal parkeringsplatser i anslutning till eventområdet. Vi rekommenderar samåkning, kollektivtrafik eller cykel.
Här hittar du karta med parkeringar!
Sjukvårdare finns utmed banan samt vid eventområdet. Kontakta närmsta funktionär om du fått en skada som gör att du inte kan fullfölja loppet eller behöver hjälp med sjukvård.
Banan kommer att markeras med hjälp av gul-svarta band samt skyltar med pilar.
Resultaten publiceras efter loppet, högst upp på denna sida samt i menyn till höger.
Det kommer finnas en vätskestation efter ca 5 km. Deltagarna erbjuds då både vatten och sportdryck från Umara.
Det kommer även finnas vätska vid mål.
Vi har allmänna regler som berör samtliga löpare. Springer du i tävlingsklass så finns det ytterligare regler att ta hänsyn till.
Springer du Run for fun så finns det några specifika regler som gäller.
Även familjeloppet har ett par regler som bara gäller för det loppet.
Det är varje deltagares ansvar att läsa igenom reglerna!
Efter målgång finns det möjlighet att ta schyssta bilder innan du lämnar målområdet.
Alla bilder från loppet publiceras på vår Facebooksida.
Starttiderna släpps några dagar innan loppet och publiceras då i startlistan.
Första start är kl 12:00 för Tävlingsklassen, med de högst rankade kvinnorna och männen i först. Därefter släpper vi iväg startgrupperna med några minuters mellanrum.
Första start för Run For Fun är kl.13:45. Starttiderna här tilldelas generellt efter anmälningsordning men vissa justeringar kommer att göras så att startande med samma lag- eller företagstillhörighet startar tillsammans.
För tävlingsklass bestäms starttider efter ranking-id.
Du hittar ditt ranking-id här! Har du inte sprungit något sanktionerat OCR-lopp tidigare så har du inget ranking-id.
Efter att du genomfört ett sanktionerat OCR-lopp och tävlar för en förening ansluten till Svenska Friidrottsförbundet blir du tilldelad ett ranking-id och kommer med i rankinglistan.
Ditt startbevis hämtar du ut minst 45 minuter innan din start vid incheckningen i Saab Arena.
Tävlingsklass och Run For Fun 8K uppger namn och startnummer (BIB). Run For Fun 4K uppger namn och 4K.
Nej, varje deltagare hämtar ut sitt startkit vid incheckningen själv.
I största möjliga mån tillgodoser vi önskemål om byte av starttid. Kontakta oss på info@theobstaclerun.se så hjälper vi dig.
Ja, maila alla uppgifter (som krävs vid anmälan) på den som ska ta över din plats till info@theobstaclerun.se senast två veckor före loppet. Senare inkomna förfrågningar kan inte garanteras att de hinner administreras.
Nej, startplats köps via hemsidan.
Alla som har angett samma lag- eller företagsnamn startar automatiskt i samma startgrupp. Här är viktigt att lagnamnet är stavat på exakt samma sätt.
Vet du redan nu att du inte har gjort det men vill lägga till eller byta lagnamn vänligen maila info@theobstaclerun.se och berätta vilket lagnamn du önskar så kan vi hjälpa till med det.
När startgrupperna släpps kan vi i mån av tid hjälpa till med byten mellan startgrupper. Ju tidigare ni mailar in era önskemål desto större chans har ni att vi hinner hjälpa er.
Ja, du får ett kvitto i samband med bekräftelsen på anmälan som du kan lämna till din arbetsgivare.
Du kan även anmäla dig via Epassi om ni har friskvården genom dem. Betala bara anmälningsavgiften därigenom, så får du sedan ett anmälningsformulär via mail att fylla i.